tänk att jag alltid lyckas..

.. Och speciellt tillsammans med Ida. Då händer det alltid något :o

Vi bestämde ju oss för att ta Biffen (för er som inte vet, heter min bil så) och åka till Dalarna igår, gick kalasbra o allt var på topp. Meeeeeeen när vi kom till Kungsbacka ville inte Biffen åka något mer. GAH, kunde åka av motorvägen i 40km/h -.-  brummade till OK, där ngn snubbe kollade på biffen, och sa att det var något som inte var som det skulle, han pekade ner på en anna verkstad o sa att vi skulle åka dit. Sagt och gjort, och där fixade jag hjälp. haha! Tillslut hittade dom diverse som inte var så jätte bra kanske, men det som gjorde att biffen inte kunde åka var att drivknuten på drivaxeln var trasig (eller vad man nu säger...) JAHA? hur gör man då? ehm. Hur som helst skulle det inte gå att åka med biffen till Dalarna. Han fick stanna på verkstaden o de skulle fixa honom åt mig! snällt! Det hela slutade iaf med att jag o Ida fick ta vårat pick o pack och HYRA en bil.. billigt och bra! eller inte. Men efter fyra timmar i Kungsbacka så kom vi iaf iväg.. På vägen hem var det även snöstorm så att man typ inte såg något på hela vägen, men det fixade vår nya vän Volvis iaf - great! SÅ hem kom vi, men det tog inte fem timmar som det brukar utan ELVA timmar. suck! menmen..

Biffen vilar alltså upp sig över helgen på hotell Vianor och Volvis fick åka till Dalarna. Men hur jag ska ta mig tillbaka till Varberg på tisdag är ju ett annat problem.

Nu ska jag sätta lite fart o färga håret o göra mig iordning, för ikväll är det FEST!


puss
sofia

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0