onsdag igen, halva veckan har gått!

Ingen design? får kanske överleva det, då jag absolut är helt handikappad när det gäller att förstå mig på såna saker!! haha! Marion var iaf snäll o hjälte mig att byta typsnitt, då jag tog bort allt som fanns på bloggen innan (inklusive designen) så ville jag inte skriva mer efter när det var så fult typsnitt -.- (o jag kunde absolut inte förstå mig på hur man gjorde för att ändra..) Men hoppas på att kanske kunna blogga lite nu då. inte för någons skull egentligen, eller nog mest för min skull..

Dagen idag har gått ganska fort, har inte lyckats göra speciellt mycket med den heller.. Hoppade min fina häst imorse iaf, det är skönt att det går bra igen. Lite bettbyte o en aningens mindre mesighet från min sida så skall nog detta lösa sig! Siktar på tävling om tre veckor :)

Tänkte nu när jag kom hem att jag skulle tvätta lite, men icke! inte en endaste ledig tid. Så tröttsamt! Kanske kan hinna tvätta en maskin ikväll, för efter åtta är det fri tvättid (eller vad det nu heter) Kanske skall plocka lite mera här hemma sålänge? hm. Eller så åker jag till stallet o grejar lite med Bo? Det är mycket trevligare i stallet hur som helst. Behöver ju faktist städa mitt skåp där också, så det får nog helt enkelt bli så!  

Och om tre veckor ska vi iväg på praktik också, vet inte vart jag ska vara. Och det är ju inte riktigt okej, Mårten den stackaren håller på att få panik o jag vet inte riktigt vad jag ska göra åt saken.. Jag kan helt enkelt inte bestämma mig, innerst inne är det nog så att jag inte har så stor lust att åka någonstans alls!
Åh, jag är en så velig människa! 

Och på tal om inget fick jag ett mms av min syster när jag precis kommit hem o satt i soffan o glodde på tv som ett ufo. Med en bild på deras ridskoleponny Ängel, och så stod det "nu är jag på strömsholm igen, marie räddade mig. Var bara minuter från att dö i hagen" omg. Jag fick lite halvt panik o ringer upp henne, inget svar. provade igen - inget svar. men tillslut ringde hon upp mig, o de hade hittat ponnyn i en liten hög i hagen och hon kunde knappt andas, och hade hostat blod o slem klumpar.. Marie fick väl lite lätt panik och ringde strömsholms akutnummer, och fick prata med en utländsk vetrinär, som pratade engelska... Vetrinären fick lyssna på hur Ängel lät när hon andades, och säger sen "ohw, she's only just minutes away from dying. you have to get a knife and and slashing her throat" HERREGUD! Marie skulle alltså skära upp strupen på ponnyn och trycka in en slang för att hon skulle få luft, men hon hittade inte någon tillräckligt vass kniv. (tackolov?) men lyckades iaf trycka ner en slang ifrån näsan ner i luftstrupen så att den kunde andas! Detta brukar inte lyckas, utan vara mycket svårt när det är slem osv ivägen.. Men det gick! ponnyn lever, efter en hemsk eftermiddag o iltransport till strömsholm! Stackaren!!!! Vet inte vad som gjorde att det blev som det blev, men kan återkomma om det, ifall det skulle intressera ngn.


Nu ska jag iaf diska o sen åka till stallet.


over and out
/sofia


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0